MARKKINOI VALOVOIMAISESTI NÄYTEIKKUNASSA

Ns. ikkunanäyttöjä hyödynnetään tänä päivänä esimerkiksi liikkeiden ja ravintoloiden näyteikkunoissa asiakkaiden informointiin ja nopeiden ostopäätösten aikaansaamiseksi. Näytön avulla pystyt esittelemään tuotteitasi ja palveluitasi tehokkaammin ja ajankohtaisemmin. Ikkunanäyttö informoi asiakasta kellonajasta riippumatta.

Miten voit kehittää liiketoimintaasi ikkunanäytön avulla?

Yrityksen on mahdollista luoda ikkunanäytöstä oleellinen markkinointikanava, oli kyseessä sitten yksittäinen myymälä tai kansainvälinen ketju. Ikkunanäyttö tarjoaa mahdollisuuden markkinoida valovoimaisesti liikkeen julkisivussa. Parannat ikkunanäytön avulla brändinäkyvyyttäsi ja pystyt tarjoamaan jatkuvasti kiinnostavaa ja ajankohtaista markkinointisisältöä asiakkaille lähellä ostopäätöstä. 

Listasimme muutamia tärkeimpiä asioita, joita tulisi ottaa huomioon ikkunanäyttöä hankittaessa. Näiden kriteerien taustalla ovat yrityksesi tarpeet ja tavoitteet, joita ikkunanäytön hankinnalla halutaan saavuttaa. 

1. Näyttömalli, koko ja valoteho

Ikkunanäytöksi soveltuu parhaiten ammattinäyttö, joka on suunniteltu olemaan suurimman osan päivästä päällä.

Näytön tulee olla valoteholtaan riittävän tehokas kohteesta riippuen. Ikkunanäytön tulee olla useimmiten moninkertaisesti valotehoisempi kuin sisälle asennettava infonäyttö, koska se kilpailee auringonvalon kanssa.

Näytön tulisi olla sopivankokoinen ikkunapintaan nähden ja huomioon tulisi ottaa, miltä etäisyyksiltä näyttöä tullaan katsomaan sekä millaista sisältöä siinä aiotaan esittää.

2. Sisällönhallintaohjelmisto ja sisällöntuotannon organisointi

Ikkunanäyttöjen sisällönhallintaportaali on arjen sujuvuuden, käyttövarmuuden sekä jatkokehityksen kannalta tärkeä osa. Modernin hallintaportaalin avulla sisältöjä pystytään ajastamaan pitkälle tulevaisuuteen, tuomaan valmista sisältöä esimerkiksi somesta ja sisältöjen päivittäminen onnistuu verkkoyhteyden välityksellä mistä päin maailmaa tahansa.

Tärkeää on miettiä jo suunnitteluvaiheessa, miten sisällölliset asiat hoidetaan:

  • Kuinka usein sisältöä päivitetään? 
  • Halutaanko näytölle tuoda esimerkiksi Instagram-syöte tai muuta valmista verkkosyötettä?
  • Kuka tuottaa sisällöt kampanjoihin?
  • Miten paljon pystytään hyödyntämään esimerkiksi verkossa käytettäviä sisältöjä? 

3. Näytön asennus sekä brändin mukainen ulkoasu näytössä ja sisällöissä

  • Datan ja sähkön saatavuus kohteeseen. Näyttö vaatii langattoman -tai langallisen verkkoyhteyden ja sähkön. 
  • Asennuspaikan sopivuus käyttötarkoituksen mukaiseksi. Pääsääntöisesti ikkunan taakse asennettava näyttö ei tarvitse erillisiä lupia.
  • Näyttö voidaan koteloida brändiisi sopivaksi, jolloin se sopii tyylikkäästi näyteikkunaan.

Haluatko lukea lisää? Lataa alta infonäyttöjen hankintaoppaamme.

Infonayttojen_hankintaopas_CTA

Pasi Anttila
Kirjoittaja Pasi Anttila
Julkaistu
Jaa LinkedIn Twitter Facebook
Intohimonamme on auttaa asiakkaitamme viestimään näytöillä ja saamaan niistä parhaan hyödyn irti.