KUNTASCREEN – 6 VINKKIÄ MITEN HYÖDYNTÄÄ LED SCREENIÄ KUNTAMARKKINOINNISSA

Markkinointi ja tiedottaminen on siirtynyt digitaalisiin medioihin jo lähes täysin. Edelleen kuitenkin lähes jokaisessa kunnassa tuloväylillä ja kuntakeskuksissa on kiinteitä mainostauluja, joissa kunnan nimikkoslogan on esillä hienon kuvan siivittämänä.

Se, kuinka modernin ja dynaamisen kuvan antaa kunnasta kyltti, jossa idyllisen kesäniityn kuva tammikuun pakkasissa kutsuu ihmisiä asumaan, yrittämään ja elämään, on pohdinnan arvoinen asia.

Voisiko ajatella, että vilkkaimpien kulkuväylien varrella olisi näyttävä digitaalinen media, joka elää hetkessä? Tyylikkäässä LED screenissä sisältö kertoo, mitä kunnassa tapahtuu juuri kyseisenä aikana. 

Digitaalisen ulkomainonnan avulla on mahdollisuus tuoda paljon enemmän ja ajankohtaisemmin esille kuin perinteisellä tienvarsitaululla.

LED screenien käyttömahdollisuudet ovat lähes rajattomat. LED screen on parhaimmillaan vilkkaiden väylien varrella houkuttelemassa ohikulkijoita palveluiden pariin, sekä jättämään modernin ja palvelevan muistijäljen. Samaan aikaan kuntalaisille tarjotaan mielenkiintoista tietoa ja markkinointisisältöä.

Mitä erilaisia asioita kunta voi tuoda esille LED screenin avulla? Listasimme 6 tapaa markkinoida kuntaa ja sen palveluita LED screenillä:

1. Sään tai sesongin mukainen sisältö

blog_saatriggeri_01_Upto.jpg
Vallitsevan sään mukaisesti vaihtuva sisältö. Mitä palveluita kaivataan kesähelteellä tai talvipakkasella?

Pakkasella paikallinen kahvilayrittäjä kutsuu kuumalle juomalle. Kesäkuumalla jäätelötarjous vetää väkeä palveluiden ääreen. 

Talvella esitetään kaikkia niitä aktiviteetteja, joita kunta tarjoaa juuri silloin. Kesällä uudet aktiviteetit tuodaan esille.

2. Ajankohtaiset tapahtumat

blog_laskuri_01_Upto.jpg
Kunnassa on suuret markkinat, tai muu suuri tapahtuma tulossa. Tapahtumaa mainostetaan screenillä, ja tuntilaskuri kertoo lähtölaskennan tapahtuman alkuun. Tapahtumalaskurin avulla luodaan hypeä tapahtuman ympärille ja ohjataan ihmiset osallistumaan tapahtumaan.

3. Sosiaalinen media

blog_Twitter_01_Upto.jpg

Useimmat kunnat ovat mukana sosiaalisessa mediassa. Screenille voidaan tuoda syötteenä Instagram, Facebook ja Twitter -tilit, josta tuodaan screenille automaattisesti todella ajankohtaista asiaa, kuvia ja tunnelmia.

Esimerkiksi Twitter-syöte toimii loistavana ajankohtaisena tiedotuskanavana kunnan tapahtumista. Sosiaalisessa mediassa voidaan myös retwiitata ja regrammata kuntalaisten kuvia sekä twiittejä mukaan kunnan some-syötteeseen. 

4. Yritysmainonta

blog_lounas_01_Upto.jpg
Yritysmainontaan digitaalinen mainospinta tarjoaa mahdollisuuksia tulla nähdyksi ajankohtaisesti. Paikalliset yritykset voivat mainostaa omia tuotteitaan ja palveluitaan screenillä vaikka tunneittain vaihtuvalla sisällöllä. Paikallinen lounasravintola voi aamupäivisin houkutella kulkijat syömään.

5. Uutiset

blog_uutiset_01_Upto.jpg

Uutissyöte ja säätieto on oiva tapa sitouttaa säännöllisesti screenin ohi ajavia. Informatiivinen sisältö, kuten uutiset ja sää, koukuttaa seuraamaan screensisältöä joka päivä. Paikallissanomalehti voi kertoa päivän uutiset screenillä automatisoidusti. 

6. Toimitilat ja tontit

blog_tontti_01_Upto.jpg
Uudet asukkaat ja yrittäjät ovat tärkeitä kunnille. Kunnan ajankohtainen toimitila- tai tonttitarjonta sekä muut palvelut voidaan tuoda ajankohtaisesti esille.

 

Laadukas LED screen on moderni tapa toteuttaa markkinointiviestintää. Se tarjoaa kunnalle ja kunnan elinkeinoelämälle ajankohtaisen markkinointikanavan. 

Upto Oy valittiin KuntaPron viralliseksi näyttöviestintätoimittajaksi syksyllä 2016. Upto Oy tuottaa kunnille ja kaupungeille asiakaskohtaisia näyttöviestintäratkaisuja.

LED_screen_hankintaopas

Karri Mutkala
Kirjoittaja Karri Mutkala
Julkaistu
Jaa LinkedIn Twitter Facebook
Toimin Uptolla LED screen projektipäällikkönä. Olen toteuttanut kymmeniä LED screen -projekteja niin julkiselle kuin yksityiselle puolelle.