DIGITAALISEN OPASTAMISEN JA PALVELUN MERKITYS KASVAA

Digitaalista opastamista hyödynnetään jo tehokkaasti esimerkiksi lentokentillä, rautatieasemilla, kauppakeskuksissa ja monissa muissa ruuhkaisissa paikoissa. Digitaalisen opastamisen merkitys tuleekin kasvamaan, vaikka tänä päivänä henkilökohtaisesta palvelustakin on tullut tavoiteltavaa luksusta ja hyviä sekä huonoja asiakaspalvelukokemuksia tuodaan esille somessa jatkuvasti. Missä digitaalista opastamista ja palvelua tullaan tarvitsemaan enenevissä määrin lisää?

Ruuhkaisissa kohteissa infonäyttöjä ja infokioskeja pidetään jo itsestäänselvyytenä asiakkaiden keskuudessa. Näyttöjen hyödyntäminen tulee varmasti lisääntymään myös muissa paikoissa, joissa asiakasvirtoja on tehokkaampaa ohjata ilman konsultatiivista palvelua. Lisäksi mobiilia halutaan hyödyntää yhtenä palvelukanavana.

Tänä päivänä ihmiset ovat tottuneet hakemaan itse tietoa (varsinkin me suomalaiset) ja onnistunutta digitaalista palvelua osataan arvostaa siinä missä hyvää, perinteistä asiakaspalveluakin.

Esimerkiksi terveyskeskukset ja sairaalat tulevat hyödyntämään erilaisia näyttöviestintäratkaisuja lähitulevaisuudessa asiointikokemuksen parantamiseksi. Valtakunnallinen sosiaali- ja terveuspalveluiden valinnanvapauskokeilu luo painetta asiointikokemuksen kehittämiseen eri palveluntuottajien keskuudessa, olivat ne sitten kunnallisia tai yksityisiä palveluntuottajia.

blog_kauppakeskus-Mylly_infopoyta_01_Upto.jpg

Myös erilaiset tapahtumat, kuten messut, urheilutapahtumat ja festivaalit pystyvät parantamaan asiointikokemusta digitaalisten opasteiden, mobiilisovellusten, hinnastonäyttöjen ja infokioskien avulla, jolloin asiointi nopeutuu esimerkiksi ostotilanteessa ja palveluiden löydettävyys paranee. Nopeampi asiointi tuo tietysti myös lisää tuottoja järjestäjille.

Uskon, että voittajana tässä kilpajuoksussa on se, joka pystyy yhdistämään digitaalisen ja henkilökohtaisen palvelun parhaalla tavalla yhteen.

Infonayttojen_hankintaopas_CTA

Pasi Anttila
Kirjoittaja Pasi Anttila
Julkaistu
Jaa LinkedIn Twitter Facebook
Intohimonamme on auttaa asiakkaitamme viestimään näytöillä ja saamaan niistä parhaan hyödyn irti.