OVATKO KÄYTÄVÄPUHEET YRITYKSESI PÄÄVIESTINTÄKANAVA?

24.05.2017

Toimiva sisäinen viestintä on tärkeä osa työhyvinvointia. Toimivan vuorovaikutuksen ja tiedonkulun avulla myös työntekijät viihtyvät paremmin työssään ja toiminta työpaikalla on tehokkaampaa. 

Esimerkiksi monissa teollisuusyrityksissä sisäinen viestintä ei tavoita kaikkia työntekijöitä. Viestintä saattaa tavoittaa tehokkaasti esimerkiksi päätteen äärellä toimistolla tai valvomossa työskentelevät, mutta kentällä olevat myyjät ja tehdashalleissa operoivat työntekijät jäävät viestinnän katveeseen. 

Tiedotuskanavina käytetään tyypillisesti sähköpostia, intraa, ilmoitustauluja, printtilappusia jne. Nämä kanavat eivät tavoita kaikkia työntekijöitä tai esimerkiksi ilmoitustauluilla voi olla vanhentunutta tai puutteellista tietoa, jolloin viestintä jää auttamatta käytäväpuheiden varaan. 

Tilanne johtaa pahimmillaan siihen, että tehdashallit ovat täynnä työntekijöitä, jotka eivät tiedä tehtaan muista asioista mitään oman työtehtävänsä ulkopuolella. 

Monikanavaisen näyttöviestintäratkaisun avulla tavoitat kaikki työntekijät 

Infonäytöt näkyvät tehtaan arjessa yleisemmillä kulkureiteillä tai taukotiloissa, jolloin viestintä tavoittaa tehokkaasti myös työntekijät, jotka eivät käytä työaikanaan puhelinta tai tietokonetta. Tehdashallin infonäytöt eivät kuitenkaan välttämättä tavoita toimiston väkeä ja kentällä olevia työntekijöitä.  

Upton monikanavainen ratkaisu ratkaisee ongelman, sillä sama tiedote voidaan julkaista infonäytöillä, työtekijöiden mobiililaitteilla sekä tietokoneilla. Näin viestintä tavoittaa kaikki yrityksen työntekijät ja viestinnän tuottaminen on nopeaa, helppoa ja visuaalisesti tyylikästä. 

Infonäytöt

Infonäyttöjen avulla tavoitetaan esimerkiksi tehtaiden tuotantotyöntekijät tehokkaasti. Tiedotteiden automatisointi helpottaa arkea ja pitää infonäyttöjen sisällön jatkuvasti tuoreena ja mielenkiintoisena.

Viestinnässä kannattaa automatisoida kaikki, mikä on mahdollista. Harvalla yrityksellä on varaa irroittaa henkilöä päivittämään kaikkea tietoa eri viestintäkanaviin manuaalisesti. Nykypäivänä olemassa olevaa tietoa pystytään hakemaan eri rajapintojen avulla lukuisista lähteistä, jolloin manuaaliseen päivittämiseen ei kulu yhtään ylimääräistä työaikaa.

Manuaaliselle päivittämiselle on kuitenkin aikansa ja paikkansa. Manuaalista päivittämistä helpottavat valmiit tiedotepohjat, jolloin yrityksen tiedotteiden ulkoasu pysyy selkeänä ja brändin mukaisena.

Mobiilisovellus

Mobiilisovelluksen avulla tavoitetaan liikkuvaa työtä tekevät, kuten esimerkiksi kentällä olevat myyjät. Kukaan ei halua turhaa viestintää puhelimeensa. Yrityksen oman mobiilisovelluksen avulla viestintää voidaan kohdentaa erilaisille työntekijäryhmille. Mobiilisovellukseen pystytään tekemään räätälöityjä toiminnallisuuksia asiakkaan tarpeiden mukaan.

Työasemasovellus

Työasemasovelluksen avulla viestintä tavoittaa kaikki päätetyötä tekevät. Viestit tulevat näkyviin ruudun alakulmaan, joten tiedotteita on helppoa seurata oman työn ohessa. Jos työntekijä tarvitsee keskeytyksetöntä työhetkeä, voidaan ilmoitukset laittaa pois päältä tietyksi aikaa. 

-Pasi Anttila-

Intohimonamme on auttaa asiakkaitamme viestimään näytöillä ja saamaan niistä parhaan hyödyn irti.

Monikanavainen näyttöviestinnän ratkaisu on auttanut monia yrityksiä sisäisen viestinnän tehostamisessa. Tutustu tästä Kolmeksin asiakastarinaan.

Lataa infonäyttöjen hankintaoppaamme.

New Call-to-action