ASIAKASTARINA: DIGITAALISELLA ULKOMAINONNALLA 135 % KASVU MYYNTIIN

23.08.2017

Laattapisteen Hämeenlinnan myymälä muutti uuteen osoitteeseen alkuvuodesta 2017. Myymälän muuttomarkkinoinnissa Laattapiste luotti Upton digitaalisiin ulkomainospintoihin kauppakeskus Goodmanissa, kauppapaikka Tavastilassa sekä Kerhoravintolassa. 

Puolentoista kuukauden kampanjan aikana mainokset keräsivät tuhansia toistoja ja kymmeniä tuhansia katselukertoja. Kampanja toi Laattapisteelle uusia ammatti- ja kuluttaja-asiakkaita. Digitaalisen ulkomainonnan lisäksi markkinoinnissa hyödynnettiin sosiaalista mediaa. 

Muuttokampanja vaikutti osaltaan positiivisesti alkuvuoden myyntilukuihin: tammi-huhtikuun aikana myynti kasvoi huikeat 135 % verrattuna samaan ajanjaksoon edellisvuonna. 

 

Laattapiste screenmainokset

 

Iiris Keinänen, Laattapisteen markkinointipäällikkö

Tavoitteenamme oli viestiä hämeenlinnalaisille kuluttajille ja rakennusalan ammattilaisille uuden kylpyhuonemyymälämme sijaintia ja palveluita. Ulkomainontapaikat oli valittu vilkkaimmilta sijainneilta ja mainonta onnistui tavoittamaan kohderyhmämme hyvin. 

Kampanja toi myymäläämme asiakasvirtaa mukavasti ja toi kevään edetessä yhä useampia kylpyhuoneremonttikyselyitä kuluttajilta sekä rakennusalan ammattilaisten löytämisen palveluidemme äärelle.

Vapun alla vietimme yli 50 ammattiasiakkaan kanssa onnistuneesti avajaistapahtumaa. Varsinaiset kuluttaja-avajaiset vietämme karnevaalitunnelmissa kesäkuussa, jolloin myös digitaalinen ulkomainonta on valittu markkinointikanavaksi.

Voimme suositella Uptoa ja digitaalista ulkomainontaa muille yrityksille. Näkyvyys on edullista suhteessa kontaktimääriin, joita tavoitetaan mainonnalla. Ulkomainonnassa on tärkeää huomioida oikeanlainen mainossisältö, joka herättää ohikulkijan mielenkiinnon.

Tutustu Upton tarjoamiin digitaalisiin ulkomainospintoihin Mainoskaupassa:

SIIRRY MAINOSKAUPPAAN