4 VINKKIÄ ALOITTELEVALLE ULKOMAINOSTAJALLE

11.07.2017

Suurten digitaalisten mainospintojen lisääntyessä ja yleistyessä katukuvassa, on hyvä listata muutama avainasia aloittelevalle ulkomainostajalle.

1. Ajankohtaisuus

Pidä huolta, että sisältösi on aina ajan tasalla digitaalisessa ulkomainonnassa. Digitaalisen markkinoinnin ehkä suurin etu on, että muutokset sisältöihin voidaan tehdä silmänräpäyksessä tai eri sisällöt voidaan ajastaa jo etukäteen. Ajankohtaisuutta kannattaa hyödyntää, mutta on erittäin tärkeää huolehtia sisältöajastuksien oikeellisuudesta yhdessä mediatilan tarjoajan kanssa. Etenkin, mikäli halutaan mainostaa erittäin ajankohtaisesti päivä- tai jopa tuntitasolla. Tästä hyvänä esimerkkinä avajaiskampanjat, joissa tiedon ei haluta vuotavan kuluttajille liian aikaisin. Yhtä tärkeää on, että vanhentunut tieto ei jää screenille pyörimään.

Onneksi valtaosassa ratkaisuista sisältöjä ohjataan pilvipalvelun kautta moderneilla sisällönhallintajärjestelmillä. Näin voidaan usein automatiikalla torjua suurimmat virheet sisältöjen esittämisessä.

Nimipäivät - Toyota Tsusho Nordic

2. Sisältöjen tarina

Digitaaliseen ulkomainontaan panostava yritys profiloituu yhteistyökumppaneille ja asiakkaille tässä ajassa eläväksi, tulevaisuuteen satsaavaksi, dynaamiseksi toimijaksi.

Parhaimmillaan sisällöt ovat hienoja minitarinoita, joissa saadaan viesti tehokkaasti esiin hienoilla tehokeinoilla. Digitaaliseen sisältöön tulee panostaa ja valita kokenut sisällönvalmistaja. Mitä luovempi idea mainoksessa on, sitä paremmin se huomataan. Screenit ovat pääasiassa vilkaisumedioita, joissa viesti pitää olla sisäistettävissä jopa parissa sekunnissa.

3. Sisältöjen laatu

On tärkeää ymmärtää kyseisen screenin ominaisuudet yleisellä tasolla, etenkin jos sisällön tuottaa taho, jolle kyseinen mainospinta ei ole tuttu. Kuinka kaukaa mainosta katsotaan? Mikä on screenin resoluutio ja koko? Sama sisältö ei toimi välttämättä eri sijainneissa tai eri screeneillä. Kohderyhmätkin saattavat vaihdella huomattavasti eri sijoituspaikoissa. Tätä kannattaa kysyä mediatilan tarjoajalta, mikäli screen ei ole sinulle tuttu. 

LED chip

4. Screenin tekninen laatu

Viimeisenä, mutta tärkeimpänä, älä mainosta heikkotasoisella screenillä. Pahimmillaan screenissä on mittava määrä pikseleitä tai kokonaisia moduuleita pimeänä. Värit toistuvat väärin, valoteho on liian kirkas tai himmeä. Screenillä voi välkkyä päällekkäin eri sisältöjen osia, tai tietysti ikävin tilanne on, että koko screen on pimeänä silloin, kun sinun kampanjasi pitäisi näkyä. Huonolaatuisella screenillä myös mainostajan brändi kärsii. Millä mainostajalla on varaa näyttää huonolta?

Menestyksekästä digitaalista viestintää!

-Karri Mutkala-

Intohimonamme on auttaa asiakkaitamme viestimään näytöillä ja saamaan niistä parhaan hyödyn irti. 

Oman LED-screenin hankinta mielessä? Lataa hankintaopas:

www.upto.fi

Tutustu digitaalisiin ulkomainospintoihin Mainoskaupassamme:

SIIRRY MAINOSKAUPPAAN